Mengagumkan! Tukun Tiruan Berbentuk Manusia Di Mexico


Imej-imej yang menakjubkan menunjukkan tukun tiruan baru yang luar biasa di luar pantai timur Mexico dibuat sepenuhnya dari patung manusia.

Tukun tiruan ini telah dicipta oleh artis British Jason de Caires Taylor yang digunakan bersaiz orang sebenar untuk mencipta 'kehidupan acuan' yang diperbuat daripada bahan-bahan yang menggalakkan karang berkembang.

Adalah diharapkan patung baru akan menghasilkan satu sistem terumbu karang dan menarik pelbagai makhluk akuatik kepada Cancun dan Isla Mujeres National Marine Park.



Projek yang bertajuk Subacuatico Museo de Arte (MUSA), menyasarkan untuk mengurangkan tekanan ke atas terumbu asli berdekatan yang sedang berkembang.

Satu juta pelancong  yang berduyun-duyun ke kawasan itu setiap tahun.

Mengulas mengenai pemasangan unik, Encik Taylor berkata: "Kami mahu menjadikan ia mencabar dan pada skala yang benar-benar besar. Ia adalah satu simbiosis manusia dan alam semula jadi hidup dalam kitaran ini dalam suasana harmoni antara satu sama lain.
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment